fredag 18 mars 2011

Ilmar Reepalu.

Är en man jag vanligtvis INTE är ett fan av. Verkligen inte. Enligt mig är han och hans naiva politik en stor anledning till att Malmö är den skitstad den är idag. Men nu ska han verkligen ha beröm för att han står på sig mot de judiska grupper som envisas med att kalla honom och hela Malmös befolkning för antisemiter.
Jag är så fruktansvärt trött på att detta ord missbrukas HELA tiden, helst av judarna själv som tror att de kan skrämma Israelkritiker till tystnad genom att ge dem en antisemitstämpel. Urvattna ni ordets betydelse bara så har ni en gång inget alls att ta till...

Det lustiga är att det är bara är israelerna själv som drar in judendomen i Israel/Palestina konflikten! Det är de som hävdar att deras religion och Bibeln ger dem rätt till land de inte äger. Alla andra parter försöker ha sakliga diskussioner, men nej, Bibeln är den viktigast källan. Tur att ingen annan i världen är så dum att de föröker överta land som de "'ägde" för 3000 år sedan. Då hade väl alla skrattat, men när det gäller Israel så låter vi det fortgå, för antisemit är ett fult ord.

1 kommentar:

  1. Vi skrev om samma sak idag! Men, du skrev grymt mycket bättre!
    Jag blev också irriterad när jag läste om hela den här uppståndelsen med Reepalu, helt galet, att inte kunna få ha en saklig ståndpunkt utan att dra in ämnet religion.

    SvaraRadera