tisdag 4 september 2012

Bloggavslut.

Så, efter mycket velande fram o tillbaka så har jag bestämt mig för att sluta blogga.
Jag har haft den tanken många gånger innan men inte klarat av att ta steget, men när jag nu skulle vara tvungen att betala för att få utnyttja mer bildutrymme hos Google så kändes det som att det var ett tecken "från ovan".

Jag gillar att blogga och det är med sorg i hjärtat jag slutar eftersom jag älskar min blogg, att få berätta om mina barn och få respons på det jag skriver. Tyvärr känns det som att responsen uteblivit mer och mer på sista tiden och det känns då ganska otacksamt att skriva så att "alla" kan se.
Skriva kan jag ju göra ändå, men bara för min och mina barns skull.

Likaså känner jag att det går åt för mycket tid åt sociala medier härhemma, det är lätt att bli "beroende" eftersom de är tillgängliga hela tiden och man kopplar egentligen aldrig av. Därför kommer jag även att sluta att läsa bloggar (utom Sunshine and clouds).
Den energi jag har måste jag lägga på de som jag har nära.  Jag räcker ju knappt till åt dem som det är.

tack o hej! O kanske på återseende. Bloggen kommer ligga kvar tills jag har fått den och min förra utskrivna, sen tar jag bort den helt.

Fullt fokus.

5 kommentarer:

  1. Hej min goa tös !
    Det blir sorgligt att inte kunna läsa på din blogg.Den har varit så härlig för mig att ha, men var tänker du nu skriva om hem och barn och vad ni har för er ?
    Det är ju mycket i livet som man får vänja sig vid, så det skall väl
    gå även med detta !
    Tack för alla härliga bloggar och en STOR varm KRAM från Mormor

    SvaraRadera
  2. Åh vad trist!! Jag har ju följt din blogg så länge men jag förstår dig samtidigt. Går lite i samma tankar själv att lägga ner men har tänkt skrivs året ut för att sluta cirkeln. Känner mig glad att du ska forts läsa min blogg:)) det har varit kul att läsa här för oftast har vi gått i samma funderingar och man har fått bekräftelse på att Jepp så är d;) kul oxå att läsa eftersom du finns så nära geografiskt också. Stort tack för alla dina inlägg och kommentarer:))) kram och njut av livet vilket inte tvekar en sekund på att du redan gör.

    SvaraRadera
  3. Ja jag lyckades ju inte hitta dig där sist:( Men du kan söka på Pia Niskala Dagneryd eller Pia Dagneryd elle MRSDN, men jag tror att du hittar mig på mittenalternativet:) Kul! Jag hade saknat att följa dig nånstans ;) Hihi
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad trist men ibland finns orken eller lusten helt enkelt där. Ibland funderar jag på att bara köra på med Instagram tex, så mycket lättare men min blogg är samtidigt min dagbok så...
    Iaf, vill du följa mig på Instagram heter jag prinsessbakelsen. Du?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, lite synd, är det verkligen det du vill göra? Om du tycker det är kul att blogga? Är det inte bra med ett andrum, något du gör för din egen skull, tid som du lägger på dig själv? Din blogg har i alla fall varit rolig o följa, speciellt då du är ärlig på ett sett som få är.. Men lycka till i fortsättningen!!

    SvaraRadera