onsdag 29 augusti 2012

Vardagsmotion och viktminskning.

Som jag berättat innan så promenerar jag mycket. Vi har ingen bil eftersom vi vägrar leva fattigt under tider av studier och föräldraledighet. Bilar SLUKAR pengar.
O att jaga barnvagnsplats på bussarna lockar inte alls så det är det helt enkelt lättare att gå.

Har jag inga ärenden så går jag ändå ut varje förmiddag när det är dags för Ludde att sova. Så får han frisk luft och jag får röra på mig vilket gör att jag sedan är mycket piggare under resten av dagen. O pigg behöver man ju vara när man har livliga barn och en man som mest jobbar kväll.

Jag har aldrig mätt mina rundor men häromdagen fick jag för mig att det skulle vara kul o se hur långt jag faktiskt går. O reslutatet? EN MIL. Så lång är min vanliga runda. Inte helt fel.
Plötsligt känns min idé om att cykla till Lund när skolan börjar inte så galen. För hur jobbigt kan det vara att cykla 2 mil om man är van att gå ett? ;) Prova ska jag iaf.

Jag är ett stort fan av vardagsmotion eftersom jag hävdar att det lägger grunden till mycket bättre fysik än om man tränar två gånger i veckan.
Så ställ bilen, skit i bussen. Leta fram cykeln eller köp ett par bra skor! Vardagsmotion är effektiv och alldeles gratis!

Förresten så hade jag lovat viktminskingsbilder..... Så här kommer de...

Dagen jag kom hem från BB med Ludde. +35kg på 38 veckor. Slå det om ni kan!
 
Nu, eller ja, i somras. 11 kg kvar. Ignorera mitt fula huvud. Kan ju inte gå här o vara snygg jämt.
 

2 kommentarer:

  1. Snygga kläder du köpt och du har verkligen gått ner i vikt! Jätteduktigt tycker jag, men varför skall jag nonchalera ditt huvud ?
    Du är så söt tycker jag och många med mig !
    Kram från Mormor och tack för " Titten "

    SvaraRadera
  2. Starkt jobbat!! Super duktig, du är jätte fin;)

    SvaraRadera