måndag 28 november 2011

Inget blev som planerat.

Igår alltså. Vi kom ju inte iväg till Landskrona, skittråkigt verkligen. Båda mina syskon var nämligen lediga och på besök hemma hos mina föräldrar och det är inte ofta vi kan samlas hela familjen. Både syster o bror har OB-tider, precis som min make och jag (när vi inte pluggar då) så familjeträffarna har varit alldeles få de senaste åren!
Jag var redan uttråkad efter att ha suttit hemma hela lördagsdagen och en hel dag i isolering lockade inte alls. Jag blir så håglös när det inte blir som jag tänkt mig! Men jag tänkte fylla dagen med bullbak o gav mig ut i stormen för att köpa jäst bara för att konstatera att all sötdegsjäst var slut i affären, så istället för lussebullar så fick jag baka rågbullar. Inte så julmysigt som jag tänkt mig.

Men, men dagen gick sakta mot sitt slut ändå, stormen rasade utanför till efter midnatt, nu har den bedarrat och vi har klarat oss utan skador.
Dagens planer (lekdejt) blev också inställda pga husdjurssjukdom så nu ska jag göra Linnéa redo för dagis istället o sen sortera, sortera och sortera lite till så att alla förråd blir så tomma som möjligt. Skojigt!


Så här kan det se ut när man besöker mina föräldrar. Inga stela finmiddagar när vi ses inte. =)

3 kommentarer:

  1. Ser mysigt ut !
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. hahaha ser ju mysigt ut :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att missa familjeträffen men ni gjorde nog rätt i att inte ta er dit! Man ska nog ta sådana varningar på allvar.

    SV: Jag fick för mig att jag redan hade tackat för dina kommentarer om det här med barnvagn men nu vet jag inte det längre. Så tack! :-)

    Förresten, hur blir det med dagis då? Har ni löst det här med timmarna? Det är väl klart att du ska kunna vara föräldraledig på heltid! Jag har faktiskt inte ens kollat upp det där än. Vi har också en privat förskola men de har hittills varit väldigt tillmötesgående så vi får hoppas på det bästa.

    SvaraRadera