tisdag 8 november 2011

Göm grönsakerna!

Så här såg det ut häromdagen när jag bjöd på mina fantastiskt goda (ja, det är dem faktiskt) hemmagjorda hamburgare. Linnéa var föga imponerad och siktade som vanligt in sig på grönsakerna istället.
Den ungen alltså, hade hon fått leva på bara frukt o grönt så hade hon varit glad....


Försöker gömma sig i hörnan.....

Fick inga provsvar igår så jag är fortfarande lika nervös. Funderar på att ringa till vårdcentralen idag men är rädd att jag ska kunna tolka resultatet på sjuksköterskans röst. 

Var iaf på MVC, allt bra med bebis. Exemplariska fosterljud ger han ifrån sig. Ligger ju med huvudet ner men är inte fixerad, något han inte heller behöver bli enligt min bm, visst vanligt att andra barnet aldrig fixerar sig. 
Precis när bm höll på att undersöka honom så gav han ifrån sig världens spark så hon blev riktigt chockad. Har ju sagt att han är vild därinne =) 

Jag har gått upp 3kg till, alltså 28 kg totalt. Svullnaden i ansiktet påverkar ju mina käkar och jag ger mig nästan underbett. Kan inte bita ihop som vanligt utan att verkligen anstränga mig. Påverkar min tugg- och TALförmåga. Sluddrar som 17 emellanåt. Sexigt.

Försöker att inte låta mig påverkar alltför mycket, min sketna kropp ska inte få vinna. Igår blev det sammanlagt 3 timmars promenad, i helgen gav jag mig f-n på att putsa alla husets fönster. O jag klarar ju det även om jag är sjukt stel o svullen i benen efteråt, men då har iaf jag styrt ett tag o inte kroppen, så jag känner mig mest nöjd. 

Nej, nu ska vi ut med vovvar i regnet o sen blir det lekplatshäng. Linnéa bryr ju sig inte om vädret. 

2 kommentarer:

  1. Hade dina provsvar varit dåliga så hade de hört av sig
    Puss o Kram Mormor

    SvaraRadera
  2. Hihi samma sak här, man får gömma grönsakerna för S:) Hon är tokig i sånt!
    Fortsätter att hålla tummen för att det ska gå bra med provsvaren!! KRAM

    SvaraRadera