söndag 20 november 2011

Bäddat o klart.

Idag har vi varit i princip lika lata men vi har iaf tagit itu med lite bebisförberedelser.
Linnéa hjälpte mig att bädda spjälsängen även fast hon hade lite svårt för att släppa taget om sina gamla sängkläder. Sängen har hon sedan ett tag accepterat som Lillebrors eller Lillesbror som hon säger.
Det sötaste var att när vi var klara med allt så kom hon bärandes på en av sina älskade böcker (hon älskar VERKLIGEN sina böcker), la den i sängen o sa, - Lillesbrors bok, han låna den! Passande nog så hade hon valt en av böckerna om Bäbis.

Vagnarnas liggdelar har också bäddats och BBväskan är packad, nu är det bara min väska kvar, men jag har lite att inhandla innan den kan förberedas.

Nu kan du snart komma Lillbebis, även om jag egentligen har 100 saker kvar på min att göra lista....



3 kommentarer:

  1. Jisses vad tiden gått fort, åtminstonde för mig som inte är gravid hahahaa.

    Spännande att det kan ske när som...

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! Vi skruvade ihop vår spjälsäng igår, men vi har inte bäddat den än. Hur kommer det sig att ni har två liggdelar?

    Kika gärna in hos mig och gissa när bebisen kommer! :-)

    Hoppas att du får en bra start på veckan!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt o få börja boa på riktigt. O vilken söt storasyster, visst smälter man lite när dom är så gulliga=)

    hur många vagnar har ni egentligen?=) eller ja en liggdel kanske är till en syskonvagn?

    kram

    SvaraRadera