måndag 7 maj 2012

Utmanad.

Jag har blivit utmanad av söta Brassemamma. En ovanligt trevlig utmaning, så här kör vi....

Bästa barndomsminne?
Hm, så svårt att bara välja ett. Somrarna i Ljunghusen hos Mormor och Bernt kanske? Eller kvällsdoppen på stranden med deras hundar el. första gången jag fick se mina småsyskon. Ja, minnena är många, för jag har trots allt haft en underbar barndom!

Hund eller katt?
Här är svaret självklart HUND! Mormor hade golden retrivrar under hela min uppväxt, mina föräldrar har cairnterriern Vilma och blandrasen Molli och jag, jag har ju mina fina Doris och Helmer som är syskon och en härlig blandning av tax (mamma) och papillion (pappa, så klart då).

Vad är den största förändringen som hänt i ditt liv?
Helt klart att få barn, inte bara för alla nya utmaningar och känslor det innebär utan för att kärleken till mina barn har ändrat vem jag är som person väldigt mycket. Tack vare dem är jag mindre självisk, mer fokuserad, lugnare, mindre brydd om omvärldens åsikter om mig mm. Ja, jag gillar helt enkelt mig själv som person för första gången någonsin.

Vilken kroppsdel (på dig själv) skulle du vilja ändra på om det var möjligt?
Helt klart min fula, hängiga mage. Jag hatar den, den är ivägen och väldigt obekväm. Kan ju hoppas på att det kommer finnas möjlighet att bli kvitt den längre fram......
Tjockare här hade också varit trevligt, fast håret är ju kanske ingen kroppsdel?

Hur gammal var du första gången du kysstes?
Jag var 15, killen var min pojkvän Martin. Jisses, vad hångel var värdelöst på den tiden.

Vilka länder har du rest till under ditt liv?
Ja, jag är ju ingen globetrotter precis, men jag har iaf varit i Danmark (såklart), Tyskland, Polen, Tjeckien, Azerbadjan (jo, jag lovar), Thailand, Bulgarien, Spanien och på Cypern minst 16 ggr.

Vilket land skulle du vilja resa till?
Helt klart USA och se de olika sätten att leva där. Från NY till de inte helt moderna släktingarna på Bibelbältet..... O så Storbritanien. Min o Mats dröm är att i framtiden göra en rundresa där och titta på alla platser förknippade med Tudortiden.

Favoritartist?
Helt klart Saybia! Hatar skrikiga ballader eller multipop. Lyssnar inte på musik så ofta längre. Sen jag fick barn har jag lärt mig att uppskatta tystnaden......

Hur många bloggar brukar du läsa dagligen?
En 15 st tror jag, alla mammabloggar (utom George blogg då) fast med väldigt olika mammor bakom dem.

Vad är det bästa med att blogga?
Att man har en dagbok att titta tillbaka i och att man får kontakt med andra trevliga mammor.

Hur ser ditt liv ut om 10 år?
Jag ska precis fylla 40 och är då mamma till en 12 åring och en 10 åring. Vi bor kvar här om inte Malmö blir värre än vad det redan är, vårt hus är nyrenoverat och tjusigare än någonsin. Jag har varit färdig sjukgymnast i 6 år och har ett trivsamt jobb på deltid, gärna på ortopenden t.ex.. Så här ser det ut om jag får drömma, jag gillar det vanliga livet.

Jag skickar utmaningen vidare till Waterlily, MrsJanuary, Kaatzi, Tristessa, Vanilla.

Min frågor till er är:

Vilket är ditt ultimata drömjobb?
Vad får er att skratta?
Bästa film/serie?
Hur gamla var ni när ni flyttade hemifrån?
Vad gör ni helst när ni har en stund för er själva?
Vad skulle ni göra om ni helt plöstligt blev ekonomiskt oberoende?
Hur många gånger har du varit kär?
Favoritlåt?
Världens godaste godis?
Hur ska ni spendera er sommarsemester?
Din bästa egenskap (enligt dig själv)?

Avslutar med världens bästa låt, tröttnar aldrig.

4 kommentarer:

  1. Vad skoj att få lite mer om dig! Har ju följt din blogg ett tag nu :) och har inga planer på att sluta följa den för du skriver bra och man känner igen sig i så mycket.
    Tackar för utmaningen! Jag ska ta tag i den ikväll när S har somnat.
    Ha en fin dag:))
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Bra skrivet och roligt att läsa
    Kram MORMOR

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kul utmaning! Jag har svarat här: http://byvanilla.blogspot.se/2012/05/bloggutmaning.html

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så kul att läsa dina svar! Jag läste egentligen igår men från mobilen och då är det inte alltid det går att kommentera.

    Får man fråga vad du gjorde i Azerbadjan? Du borde nästan skriva ett inlägg om det och upplysa oss (dvs mig) om det. Jag har ingen aning alls om hur det är där borta.

    Kram

    SvaraRadera