måndag 28 maj 2012

30 år!

Idag lämnar jag 20årsåldern bakom mig o fyller hela 30 år! Lite konstigt känns det o jag undrar hur detta decenniet ska kunna toppa det som varit. Det har ju hänt så många fantastiska saker på bara 10 år!

En liten sammafattning av mina 30 år i livet.
Jag har bara bott i en stad, Malmö men i tre olika stadsdelar, jag har fått två syskon, bott i lägenhet, radhus o villa, varit kär tre gånger i tre helt olika personligheter, jobbat som servitris på Swing inn, på en restaurang på Cypern och på Grabbarna grus i just Ayia Napa (jag är lätt enda nykteristen som gjort det) jag har även jobbat korta stunder på hemtjänsten, o på hospice här i Malmö i 4 år.
Jag har pluggat till lärare ett tag, läst genusvetenskap och religionsvetenskap och pluggar nu till sjukgymnast.
Jag har träffat den rätta, skaffat två hundar, köpt hus i världens bästa område, gift mig och fått två fantastiska barn.
Jag har lärt känna mig själv och börjat tycka om personen jag blivit. Jag har förlorat vänner och istället vunnit nya.
Jag har bråkat mycket, skrattat mycket mer, älskat, avskytt, undrat och filosoferat. Kommit fram till några av livets sanningar och funnit principer jag stenhårt håller fast vid.

På det hela är jag väldigt nöjd. Jag befinner mig just nu precis där jag vill vara. Allt jag drömt om har blivit sant. Nu kör vi på,gärna i samma spår fast med liten spännande omvägar lite här o där.

Jag och mormors underbara vovve Frida.

Morfar, jag o mina syskon. <3

Tonåring. OMG!

Jag o Morfar några år senare.

Jag på min möhippa, min fina krona består av mikrolaxtuber.

Som brud.

Men Ludvig på mammas 50års fest. Vet inte varför mitt hår ser så stripigt ut här.

GRATTIS till min älskade man som jag ju otroligt nog delar födelsedag med! Älskar dig!

 

5 kommentarer:

  1. Stort Grattis!! Man ska verkligen njuta varje dag av sitt liv.

    Hoppas du får en underbar dag! Kram Josefin

    SvaraRadera
  2. Stort grattis!! ¨Låter som livet är bra nu:))) Vad härligt! Hoppas att dagen var fin. Gjorde ni nåt särskilt?
    SV; jag ska ta och svara på din fråga i veckan. Återkommer.
    Kram från mig och Myran

    SvaraRadera
  3. Tack för fina timmar och god tårta
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  4. Stort grattis i efterskott!!! Hoppas er dag var underbar! Vilken underbar beskrivning på ditt liv.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Stort grattis på din 30-årsdag i efterskott! Vad roligt det var att se bilderna! :-)

    KRAMAR

    SvaraRadera