torsdag 24 maj 2012

Ljuva oljud!

I två dagar har vi fått stå ut med konstanta motorljud från kl 7 till 16. Men det gör vi så gärna, för de kommer från maskinerna som används för att anlägga vår nya uppfart!
Den har ju sett för jävlig ut nu i ett år, sedan vattenläckan uppdagades. Vi ville inte anlägga den för tidigt efter det, utan låta jorden sättas ordentligt igen. Nu var det äntligen dags o det bästa av allt är att jag får det i 30års present av mina svärföräldrar, så vi behöver inte ens betala det själv!

Linnea är superduper lycklig hon också för en av maskinerna är en grävmaskin o den står parkerad här även när arbetarna går för dagen, så vi har kunnat studera den noggrant. Idag vaknade jag av
- Mamma, mamma, grävskopan gräver nu, hör du med öronen!

Humöret är alltså på topp härhemma o inte blir det sämre av vädret, fika hos grannen, trädgårdshäng o en nästan helt färdig d-uppsats. Härligt!
Nu ska jag försöka engagera mig i Eurovision. Vår låt är ju faktiskt skitbra, men resten suger som vanligt.

Tittar nära när den står still....

...men när den är igång håller vi oss på säkert avstånd.

1 kommentar:

  1. Ja, det låter ju som ni har det fint trots oljud! Härligt!

    SvaraRadera