lördag 5 maj 2012

Oflyt, utflykt och sen flöt det på..

Dagen började inte jättebra. Linnéa vaknade när Lillebror var lite ledsen vid 04.40(!!!!) och vägrade sen att somna om, av ren trots alltså!
Kul, då utflykt var inplanerat vid 11 tiden o risken var ju stor att det bara skulle bli bilsömn av alltihopa om hon inte sov mer på morgonen!
Men nej, konsekvenstänkade är ju inte en 2-årings starka sida, så inga övertalningsförsök fungerade.

Stackars Mats, jag tar nämligen barnen på natten mot att han tar (den alltid morgonpigga) Linnéa på morgnarna. Så jag gick o la mig igen o fick iaf sova till 7. Sen sov Mats o jag lyckades även få Linnéa att sova vid 9 tiden så vid 11 var vi alla redo för utflykt trots allt!

Det fick bli Malmö muséer eftersom vi inte ville åka för långt ifrån Ludde. Lika spännande som vanligt (för Linnéa) och vi vuxna njöt av att få ge henne odelad uppmärksamhet.
Efter det blev det Toys r us, Linnéa skulle få välja en leksak. Vad valde hon då? Såpbubblor!!
Hahaha, söta unge! Jag la till en vatten/sandkvarn också o sen var hon fullkomligt nöjd.

När vi kom hem så fick Linnéa ansluta till gänget där o så gav jag o Mats av till mataffären o sen blev det middag, powerwalk, hundpromenad, disk, farväl, nattande, dammsugande occh nu sitter man här nöjd med dagen o klockan är mycket. Dusch och sen sömn är det som gäller nu. Natti!

Ludde fick också lite nytt, Lamaze och Bellino gör roligast bebisleksaker tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar