fredag 8 april 2011

Utslag.

Blev ingen tur till Mobilia. När jag skulle göra iordning Linnéa så såg jag att utslagen hon haft från och till de senaste veckorna plötsligt spritt sig över hela bålen och även ner på armarna. Så vi fick gå till vårdcentralen istället.
O det var inte populärt. Linnéa blev skiträdd för läkaren och gallskrek sig igenom hela undersökningen. Det gjorde att jag inte hörde allt som läkaren sa. Men jag uppfattade iaf att Linnéa har en hudsjukdom som inte är farlig eller smittsam. Man vet inte varför den uppkommer och den kan inte behandlas utan får läka ut själv. Så vi får hoppas att den känner för att försvinna snart.

Gick iaf inom en skoaffär i Limhamn ooch fick mätt Linnéas fötter. Enligt expediten ska hon fortfarande ha stl 21 o då behöver jag inte köpa skor, för då passar Kavatskorna jag köpte i höstas. Men för att vara säker så kunde jag ta med mig skorna ner imorrn så mäter hon dem också. Hon får ju inte få ont i fötterna stackaren.




Min vackra! (Tittar på Igglepiggle)

4 kommentarer:

  1. Jobbigt att vara så rädd för läkaren men skönt ändå att ha det kollat och att det inte var något allvarligt. Ja eller allvarligt och allvarligt...jag tänkte mest på vattkoppor när du nämnde utslag.

    Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Utslag? Stackars liten... Kliar det och så?

    SvaraRadera
  3. Nämen vad trist med utslagen. Inget allvarligt och snabbt övergående hoppas vi. Smilla har också nåra prickar. Frågade igår när vi var på läkarkontroll men hon sa att det förmodligen var bett hon hade fått i Thailand. De kom nämligen där. Men hon tycks inte lida av dem.
    Hoppas ni får en trevlig lördag:)
    kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att utslagen inte var farlig och smittsam, hoppas hon blir av med dem snart! :-)

    SvaraRadera