fredag 29 april 2011

Hej världen här är jag!

En riktigt seg magbakterie var det jag åkte på. Har legat däckad på soffan eller i sängen hela veckan som varit. Har mått konstant JÄTTEilla och har knappt fått i mig någon föda alls. Magsjuka i kombination med graviditetsillamående, metallsmaken i munnen och trötthet har verkligen gjort att jag minst sagt haft en helvetesvecka.

Men idag vaknade jag med lite energi. Och ett sug efter scones. Så det bakade jag och åt med mina kära. Tyvärr mår jag illa varje gång jag ätit och måste sen ligga ner och pausa en stund men det fick sconesen vara värda. Annars har jag noll aptit och skulle föredra att få näringsdropp så att jag slapp tänkta ut saker som jag möjligtvis kan äta utan att spy upp det igen. Så jag är för tillfället världens tråkigaste mamma, fru, dotter, vän och bloggare. Hoppas verkligen att jag blir mig själv snart igen. Missar ju sommaren ute.

Ett stort TACK till mina underbara Mormor som varit här i två dagar och tagit med vovvar o Linnéa ut på promenader. Ena dagen lyckades hon lura med mig men jag blev helts svimfärdig efteråt så dagen efter stannade jag minsann hemma.

Ha en bra helg allihopa!


Kärlek!


3 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du är back on track. Den är djävulusisk den magsjukan! Vi var illamående i nästan en vecka efteråt. Bläh. Hoppas att ditt gravidillamående ger med sig snart. Mådde du kass länge med L?
    Hoppas ni får en mysig valborg:)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Igår blev jag så glad att du kände dig bättre, allt är på rätt väg
    Att kunna hjälpa dig var en underbar sysselsättning för mig, men det vet du !
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  3. Va skönt att höra att du är på bättringsvägen =)

    SvaraRadera