onsdag 18 maj 2011

Egentid.

Det var riktigt skönt att bara vara alldeles själv en stund idag. Jag har inte gjort något särskilt utan bara tagit det väldigt lugnt.
När mamma hämtat Linnéa vid 9.30 så gick jag o la mig igen o sov till 11.30. Sen blev det ett långt bad med en god bok, lång promenad med vovvarna, en liten tur till affären, matlagning och soffhäng.
Vid 17 tiden var en väldigt glad och nöjd Linnéa tillbaka. Hon och mormor hade varit på äventyr i Ystad och Linnéa hade åkt buss, tåg, ätit en massa äpplen, tittat på båtar vid centralen, traktorer och grävskopor vid Hyllie, lekt på lekplats och haft det alldeles, alldeles underbart!
Det goda humöret fortsatte under kvällen och nu sover Lillan gott och jag ska återgå till soffan.


Köket är fortfarande en stor favorit och Linnéa kan pyssla med maten, besticken och "porslinet" hur länge som helst. Hela tiden pratar hon med sakerna och sig själv om vad hon har för sig. Rörande gulligt!


"Klippa löken, klippa löken". Allt är klippa just nu, skära med kniv, fila naglarna ja allt som mamma gör med saker man inte får leka med heter klippa.


Och så dags att diska. Dischka, dischka lyder mantrat. =)

3 kommentarer:

  1. hahaha En pedantisk liten tjej =)

    Ja, det är min jävla skitsjukdom som spökar igen. Så trött på skiten. Idag har dock varit en bra dag och jag hoppas att hjärnspöket är på väg bort för denna gång. Jävligt stolt att jjag klarade mig igenom gårdagen iaf. Det var fan det jobbigaste jag gjort på länge. Förlåt för alla svordomar =(

    SvaraRadera
  2. Ja, vi hade verkligen en alldeles, alldeles underbart mysig dag! Ser fram emot nästa... Puss, puss

    SvaraRadera
  3. Söta bilder
    kram Mormor ( gamla)

    SvaraRadera