lördag 14 maj 2011

Dagarna som gått. (Inlägget som försvann)

Ja, jag vet, jag är världens sämsta bloggare för tillfället. Men jag dödstrött på kvällarna och vill helst bara gå o lägga mig när Linnéa har somnat. Gud, vad jag längtar tills denna trötthet försvinner. Dagarna som varit har iaf varit mycket, mycket trevliga och livet är ju faktiskt ändå väldigt härligt!

I söndags var vi ute i mamma o pappas koloni hela dagen. Jag solade, Linnéa lekte med allt lekvänligt hon hittade, kebabpizza åts och Linnéa sov middag ute. Vid 19 tiden var vi hemma i Malmö igen.

I måndags var Lisa här med sina söta döttrar och vi fikade i trädgården, iakttog våra busiga barn och var båda helt slut när kvällen närmade sig. Linnéa var inte särskilt pigg hon heller, hon somnade nämligen 17.50 och sov sen till 07 dan därpå.

I tisdags var Mats ledig och vi gjorde absolut INGENTING. Det blev trädgårdshäng hela dagen, 3 timmars middagsvila för oss alla och en lång härlig promenad på kvällen. Familjemys är svårslaget!

Igår var det dags för 1½år kontroll och Linnéa fick såklart MVG! 85cm och 13,3kg! Både bm och läkaren var sjukt imponerade av hur mycket hon pratar. =) Mamma upp i dagen.

Idag har vi varit med min mormor hos min farmor och fikat på tårta. Sen har vi  myst och gosat och Linnéa har klappat mig så fint och torkat mig så nätt i ansiktet med en tvättlapp. Pussar har hon också bjudit på. UNDERBARA goding! Mamma har så dåligt samvete för att hon är så trött. =(


Bilder från i söndags:

Kolonistugans kök, ska bli vitt (väggar, tak och inredning) och få nytt golv.


Matplatsen. Nytt möblemang är redan på plats.


En del av rummet/sovrummet.


Härlig trädgård!


Linnéa fixar.

Vilma är något besviken på oss för att vi inte orkar sparka boll...


Hjälper Morfar att dra upp maskrosor.

Idyllisk sovplats.


SÖTNOSEN!

3 kommentarer:

  1. Så fina bilder! Den på Linnéa och Bengt är underbar!!! Dagen var så mysig!! Jag längtar tills vi ses på söndag. Pussar och kramar från mamma/mormor.

    SvaraRadera
  2. Phuu trött är jag nu men saknar inte graviditets tröttheten =/

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder
    Kram Mormor

    SvaraRadera