torsdag 23 augusti 2012

Mysdag- myskväll.

Idag har jag haft en sådan där bra föräldradag, en sådan som man tar fram ur minnet när man haft en riktigt dålig dag. O jisses vad mitt mammasjälvförtroende behövde en sådan efter många kamper med min dotter de senaste dagarna.

Mats började sent så vi hade en lugn morgon allihopa, sen tog jag o Linnéa en promenad med vovvarna och mötte upp min mormor som var på väg hit.
Mormor underhöll oss i några timmar och sen följde hon med oss en bit på vår promenad och passade Ludvig medans jag och en mycket stolt och pratglad Linnéa gjorde ärenden i några affärer. Efter det gick mormor hem till sitt och vi fortsatte ner mot havet.

- Ja, båtarna! Gå till båtarna, skrek Linnéa när vi kom fram så vi tog en omväg inom småbåtshamnen o där fick jag förklarat för mig av Linnéa hur man använder en livboj, - En sån som vi har i spelet. (Pippimemory) mindes hon.
Sen gick vi vidare mot pippina och Linnéa förklarade med medlidande i rösten att vi inte hade några smörgåsar med till dem, men att vi skulle ha med oss det en annandag när vi handlat pippibröd i affären. - Man måste betaaaaala! förklarade hon för frågande fåglar.

2½ timme var vi ute och vi hann även kasta pinnar i bäcken o blöta ner fötterna (Linnéa), skratta åt roliga bilar (Ludde), få ont i vaderna (jag) o bli väldigt kissnödiga (alla tre).

Hemma slog vi oss ner i soffan och tittade på film. Linnéa hade inte sett Heffaklumpenfilmen på länge och levde sig väldigt mycket in i den idag. Hon blev ledsen, glad, exalterad, rädd.
Hon har verkligen vuxit sen hon såg den sist tydligen, så jag fick göra henne sällskap i soffan och trösta, förklara och heja på.
Ludde lekte galning under tiden eller satt och snurrade på traktorhjul med fullt fokus. När filmen var slut så hade jag o Linnéa dansuppträde för en lycklig Ludde och sen blev det saga och säng- kl. 21.30. Så nu hoppas vi på sovmorgon.....

Långt inlägg, men det är ju så härligt med bra dagar.

Tänk vad fort ett år går. Lilla gumman min förr sommaren.
 
Den här är inte så dum han heller. Sötaste Ludden.
 

1 kommentar:

  1. Ett härligt inlägg och mysiga timmar hos er !
    Tack för en sån fin dag !
    Kram Mormor

    SvaraRadera