fredag 31 augusti 2012

En nagel fattigare....

Jag slant med osthyveln idag. Det gjorde ont. Så in i helvete ont.
 
Oj. Aj.
 
Tur att Mats (min egna snygga sjuksköterska) var hemma, för blodet sprutade, jag skrek som en stucken gris och Linnéa blev skiträdd. Blev tom yr så mesig som jag är o fick lägga mig på soffan där Linnéa sen satte sig o klappade på mig o sa - Det blir bättre sen Mamma, det är ingen fara. Du skadade dig bara lite. Det blir bra igen.
Älskade lilla tös, du är för go. Hon fick titta på tummen när den var tvättade och sen har hon funderat över vad som hände hela dagen.
-Ditt nagellack rann ner på din hand. Det var hennes tolkning av blodbadet. Barns tankar och förklaringar är underbara att få del av!
 
Tur att vi innan jag blev töntigt handikappad hade hunnit vara sjukt effektiva. Hela huset är städat, överallt. Mat är lagad och lagd på lager och nu kan jag koppla av inför Mats jobbehelg.
 
Nu börjar The daily show. O jag vill ju inte missa min chans att skratta åt dumma republikaner, så Hej!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar