måndag 20 augusti 2012

Egentid och shopping.

Puuh! Sitter här och svettas efter dagens tredje dusch. Nej, jag gillar inte sådan här extrem värme. Då krävs det att man gillar att vara stillasittande och det gör inte jag, och inte mina barn. Så liiite svalka snälla vädergudar!

Nåväl. Efter två riktigt trotsiga dagar. Jag lovar, jag är inte extra känslig. Dagispersonalen håller med mig om att Linnéa är det envisaste barn de någonsin träffat. Bra för henne i framtiden, sämre för mig just nu.
Iaf fick de senaste dagarna mig att längta väldigt mycket efter mitt frisörbesök idag! Minst tre timmarns egentid, sittande med en bok i handen i luftkondionerat varuhus. (Klipper mig hos Nik på Josefina). Inte helt fel.
O när jag var färdig och lite blondare och korthårigare än när jag kom så tog jag en liten shoppingtur. Köpte vinterkläder(!) till Linnéa på Kappahl där jag hade rabattkuponger. Så nu är vi klara med dem. Blir ingen overall i år. Vi har ju liksom inga riktiga vintrar ändå. Svarta termobyxor från KAX och en lila vinterjacka från FIX köpt för 200kr på rean i våras blir nog hur bra som helst.

Fick verkligen kämpa för att motstå alla fina klänningar som Indiskan fått in. Hade kunnat få med mig minst fyra stycken hem annars. O det hade inte varit rätt för jag har ju redan fler klänningar än jag kan använda så då får man väl inte köpa fler.... Eller?

Mina senaste inköp.....

Från Nanajit. ÄLSKAR deras kläder. Denna ska jag ha när jag ska vara brudtärna på lördag!

Från Lindex. Underbar tantstil.....

1 kommentar: