måndag 27 augusti 2012

Ludde- och Linnéauppdatering.

Idag hade vi BVCbesök inbokat och jag hoppades och hoppades att Ludde skulle väga över 8 kg nu. Hans kurva har ju bara gått neråt för att sena plana och jag visst att de nu verkligen ville att den skulle börja peka uppåt....

O det gör den numer! Han hade nämligen gått upp 1,6kg på två månader!! o Väger då 8,7 kg! Äntligen!
Så nu behöver jag inte oroa mig för det. Han hade också växt 4 cm och han fick "beröm" för att han är så tidig motoriskt. Idag stod han månad gammal utan stöd.
Linnéa gick när hon var 11 månader men det skulle inte förvåna mig om Ludvig gör det ännu tidigare, den vilda ungen =) Han är aldrig still (tyvärr inte ens på skötbordet) men han är alltid glad o väldigt bra på att roa sig själv. Lättare bebis får man leta efter!

Svärföräldrarna hämtade Linnéa på dagis medans jag var iväg o sen passade de barnen på kvällen för då var det dags för föräldramöte på dagis. Inga problem där. Nya ansikten efter inskolningarna och genomgång av höstens planer. Inget att klaga på. Linnéa känner ju sig som hemma på dagis o trotsar ju lika mycket där. Hon kan prata omkull de flesta, enligt hennes fröken. Jo tack, försöker, det gör hon iaf......

Nä, nu ska jag sova. Mats sticker till jobb kl.6 imorrn så jag har ensamt ansvar för hundar och ungar o ska vara klar och ute ur huset innan kl. 9, så jag behöver mitt tålamod. Natti!

Skitungen! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar