söndag 8 april 2012

Påsk, promenad och platinaslingor.

Jag älskar att promenera. Verkligen. Jag går överallt! Till stan, hem till vänner på andra sidan stan, till tågstationer, kyrkan på Lindeborg, Ikea mm. Jag är faktiskt glad att jag inte har har körkort, för tänk så mycket vardagsmotion jag gått miste om då (nu äger vi ju ingen bil men om..) =)
Buss är bara ett nödvändigt ont om vädret är alldeles för dåligt, för buss med barnvagn är inget kul och ofta kör bussarna ändå sådana omvägar att man kommer lika fort fram om man går.
Det är en av de få fördelarna med att bli så tjock som jag när man är gravid. Man uppskattar sin rörlighet så otroligt mycket när man blir sig själv igen!

Påsk har det ju varit o vi har inte firat det än, vi ska fira imorrn. Linnéa har varit hos sin mormor o morfar över helgen o min familj har aldrig firat påsk så därför hängde vi inte på, utan jag var hemma o skurade tvättstugan istället. Jätteskoj.
Vi har iaf firat min lilla mormor idag eftersom hon fyller 74år ! Hon bjöd oss alla på middag hemma hos sig och vi hade riktigt trevligt tillsammans allihopa.

Jag har inte gjort platinaslingor i håret utan det var min frisörs lite finare namn på alla de gråa hårstrån som tagit plats på mitt huvud sedan jag var där sist för bara 4 månader sedan. Är det nu man ska drabbas av 30års kris?
Nu är de iaf täckta av blonda slingor och med mitt nu ganska långa hår så försöker jag ge sken av att jag är 20 istället. Undrar om jag lyckas?

Nä, nu tryter skrivlusten, nu ska jag sova. Ludde tyckte att halv 6 var en lagom tid att vakna idag. Det tyckte inte jag. Natti!

Från min promenad idag. Sibbarp.

Min duktiga Linnéa målar ägg hemma hos mormor o morfar.

Slutresultatet. Finaste äggen någonsin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar