måndag 16 april 2012

Multitasking.

Idag har jag haft svärmor här. Vi har flyttat plattor och grävt upp buskar på vår uppfart.
Vi hade ju en vattenläcka förra året så halva uppfarten fick grävas upp så att rör kunde nås och sen har jorden fått packa sig under vintern o nu är det äntligen dags att få hit plattläggare!
Nästa vecka kommer de troligen så idag tog vi tag i förflyttningen av de sista plattorna.
Samtidigt tog vi även hand om båda mina barn som är sjuka, lagade mat och fikade. Vi kan vi.
Linnéa tycker ju att det är skitkul att hjälpa till och när hennes feber gått ner av alvedonen så grävde hon med sina spadar och bar på småsten. Ludde övervakade arbetet från altanen. Nerbäddad i sin sitter satt han o mös.

Dagens resultat, även stenarna i högen bakom plattorna har vi burit idag. Vem säger att kvinnor inte är lika starka som män?


Nu ska jag lägga mig raklång i sängen, lite ont i ryggen har jag faktiskt......

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Var försiktig med ryggen bara.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att ha kommit så långt på väg !
    kram Mormor

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig blogg!
    Glad att jag hittade hit.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera