onsdag 25 april 2012

Köttbullar och spaghetti.

Inget kräk på hela natten gav oss hopp om en bättre dag idag. Linnéa vaknade vid 01 och ville ha välling men det vågade vi inte ge henne. Hon blev lite ledsen men lugnade sig när vi förklarade att hon skulle få välling när det blivit ljust ute.
Hörde sen hur hon låg o pratade med Helmer som sov i hennes säng,
- Ligg still Helmer annars får jag ingen välling när det blir ljust! - Sluta krafsa Helmer annars får jag ingen välling sen när jag vaknar. (!)
Vet inte var hon fick det ifrån men gulligt lät det iaf.
Vid 7 vaknade jag av att Linnéa låg o skrek - Mamma, jag har ont i magen! Så hungrig var hon stackaren.
Sa att vi kunde prova med lite frukost och då sa Linnéa att hon ville ha köttbullar och spaghetti! Lyckades övertala henne att det kanske var mer passande med ett knäcke med ost.

Så inget mer kräk alltså, men man får ju ändå isolera sig ett dygn, så det gjorde vi. O vilket passande väder, regnet öste ner tills kvällen så vi har bara myst, tittat på film och lekt härhemma allihopa. Blev en underbar dag trots allt.

Nu är det snart Game of thrones så nu säger vi Hejdå!

Älskade lilla Bubbla! Här inspirerad av vovvarna..... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar