fredag 6 april 2012

Lillebror, hej Lillebror.....

Linnéa pratar med Ludvig med världens mildaste röst. Idag hörde jag - Lillebror, Lillebror, heeeeej, Lillebror, från någonstans i huset.
Eftersom jag precis fått Ludde att somna (han är i "putta nappen ur munnen" fasen, så det tar ett tag kan jag säga) så hoppades jag att hon pratade med sin docka, men icke.

Där låg Linnéa på min säng under min filt med Ludvigs nappflaska i handen, i vaggan bredvid låg en klarvaken Ludde med ett väldigt stort leende på läpparna (han älskar Linnéa).
O båda såg så söta o glada ut att alla tankar på att säga till Linnéa att låta Lillebror vara försvann.
Det roliga är att Linnéa stunden innan suttit med sin Lillebrordocka i soffan och matat o pratat med honom men han var tydligen inte lika rolig som orginalet så hon kände väl sig tvungen att väcka honom.

Annars har vi inte gjort mycket. Jag är visst väldigt väderpåverkad för tillfället för idag har det regnat o regnat o regnat och all energi liksom bara försvann ur kroppen. Att jag fick min mens gjorde ju inte saken bättre. Jag blir såååååå hungrig o sötsugen då. Jag vågade inte ens gå till affären för att köpa pepsi max eftersom jag inte visste om jag skulle kunna låta bli o köpa hem ett kilo choklad samtidigt.

Nej, färdigbabblat, nu ska jag måla naglarna.

Nu är det påsk i vårt hus. Fjädrar o äggballonger (Linnéas ord) pryder riset.

Jag lovar, nästa år kommer barnen få lika stora ägg.....

1 kommentar:

  1. Så mysigt med syskonkärlek. Här är sonen också väldigt glad för sin lillasyster så hon får många pussar av honom dagligen. Härligt att se!

    Hur blev det med foten då? Du ska kanske inte promenera med samma skor nästa gång?

    Kram

    SvaraRadera