fredag 24 februari 2012

Från mys till action.

Idag lämnade jag en pyjamasklädd Linnéa på dagis. Inte pga påklädningstrots utan de hade nämligen SPAdag på dagis idag! Inte dåligt. Det är det jag tycker bäst om med Linnéas dagis, de anordnar en massa mys för barnen och tycker att det är lika viktigt att barnen lär sig att ta det lugnt tillsammans som att busa. Kommer man t.ex och hämtar en regnig eftermiddag så kan alla barnen sitta lugnt o läsa böcker, rita eller pyssla i ett rum med matt belysning och tända ljus. På onsdagar har de yoga och de får även lära sig "massage", för de man rör slår man inte heter det ju.

Iaf SPAdag idag, men vi hämtade Linnéa igen redan kl. 11 då SPAtiden ändå var slut, för att denna veckan har nämligen alla stadens brandstationer öppet hus, och med en fordonstokig tös så var Jägersros brandstation ett givet utflyktsmål idag.
Linnéa hoppade jämfota av glädje när hon såg alla bilarna! Hon blev fascinerad av elden och lycklig av den lilla serietidningen om brandsäkerhet som man fick med sig hem. Hon är så go och blir så glad för alla nya upplevelser hon får vara med om. Det är verkligen ett sant nöje att ta med henne på utflykter och se världen genom hennes ögon!

När vi kom hem däckade jag på soffan o sov i två timmar trots lekande barn, gnällig bebis, make och två hundar i samma rum. Snacka om att vara trött!

Nu är jag lika trött igen, så Godnatt!


Lycka!
Inte helt lätt att få ner henne igen bara.... =)

1 kommentar:

  1. Vad gjorde de på spa dagen? Kanske tar med temat till mitt jobb :)

    SvaraRadera