tisdag 28 februari 2012

Färdigammat. Och så lite nytt till.

Nej, nu får det vara nog. Nu tänker jag inte amma mer. Mina bröst vill ju ändå inte producera tillräckligt med mjölk och jag har den senaste månaden fått "fylla på " med ersättning efter varje amningstillfälle. Upplever att Ludde blir väldigt stressad över att skifta "sugpropp" och att han blir mer o mer arg på brösten eftersom de inte fyller sin uppgift. Så för hans skull slutar jag nu. Jag hade gärna fortsatt ett tag till. Nu försvinner 14 points från min dagliga matbudget vilket kommer bli jobbigt ett tag framöver.... Ego.

Idag har jag varit hos tandläkaren. Mina fina tänder orsakar mig sällan problem så jag var inte nervös. O det behövdes inte heller för allt såg bra ut.
Eftersom de renoverar folktandvårdens lokaler nere i Limhamn så fick jag ta mig till Västra hamnen. Jag är till skillnad från de flesta andra Malmöbor inte Västra hamnenfrälst utan föredrar Limhamn och Sibbarp istället, men det börjar ju faktiskt bli ganska trevligt där ute nu. Caféer och restauranger öppnar, bostadområden växer fram.
När jag gick o pluggade genusvetenskap i högskolans lokaler på Dockan så var det rena ödemarken!

Annars har vi ägnat dagen åt storhandling, motion och tröstande av barn. Ludde har inte varit så glad idag så jag är lagom lättade nu när han ligger mellan mig o maken i soffan o jollrar förnöjt!
Lilla Gubben, det har tagit lite tid att lära känna dig men nu så ska nog allt ordna till sig så att du kan vara nöjd med livet.
Linnéa har varit på strålande humör och lekt Lejonkung, björnen sover och läskig gubbe(?!). Allt för att få jaga mig o pappa runt huset.
Nu hoppas jag på att få gå lägga mig snart, men det är ju Ludde som bestämmer....

Luddes nya lampa. Linnéa har också en. Rosa är den (jag vet, trots att jag läst genusvetenskap, fy!).

Sötaste bodyn!

1 kommentar: