torsdag 6 oktober 2011

Världens mysigaste morgon!

Jag tar tillbaka det där om samsovning. Det kan ju faktiskt vara mysigt om man som jag har en dotter som inte heller gillar att ligga tätt intill när man sover.
Linnéa vaknade 05 idag och jag ville verkligen inte gå upp då, så jag erbjöd henne att komma in till mig vilket hon nappade på. Snäll som jag var så la jag hennes kudde precis intill min men då tog hon o flyttade den till andra sidan sängen o la sig där istället(!) o så somnade vi gott o sov ända tills 07.45 vilket i detta hushållet räknas som sovmorgon!
Nyvakna låg vi sedan kvar i sängen i pratade i en halvtimme. Vi pratade om Farmor o Farfar och deras kanin Hilda, om när vi var på kvällspromenad häromkvällen för att hämta min cykel på busshållplatsen och några andra saker som Linnéa hade på hjärtat.
Men det sötaste av allt var är hon som vanligt pekade på min mage och sa,- Mamma bebis magen. För att sen följa upp med. - Öppna den sen. Bebis krypa ut sen!

Detta är alltså Linnéas egna funderingar. Jag har aldrig pratat om bebisen på det sättet utan bara påpekat att det finns en i magen. Hon är så klok min dotter!
Så sen låg vi o pratade om att Lillebror snart kommer o att han ska sova i spjälsängen o att vi ska mysa med honom o ta hand om honom. Linnéa lyssnade noggrant. =) Älskade barn!

Jag har inte åstadkommit mycket idag. Har mest vilat o tyckt synd om mig själv. Det måste man ju få ibland. Hämtade en lycklig tös på dagis vid 15 o sen kom Svärföräldrarna hit o roade henne hela dagen. Hon har det bra min dotter, så många som älskar henne så mycket!

Nu ska jag vila lite till, haj!

Bilder från i söndags då vi var i Landskrona. Även en promenad mitt i innerstan kan vara ett äventyr för en nyfiken tös. =)





1 kommentar: