lördag 8 oktober 2011

En enda röra.

Är måttligt irriterad på Lunds universitet för tillfället. Man har under en månads tid nu klyddat med mitt studieuppehåll. Först var det helt ok, sen var det inte det men det skulle gå o ordna och igår fick jag ett mail att allt var helt ok igen. Så, bra, tänkte jag och slappnade av. Tills jag på kvällen öppnade posten och i ett brev från CSN blir meddelad att skolan informerat dem om att jag HOPPAT AV mina studier den 26 september!!!!! Det har jag verkligen inte!!!

Förutom att det är helt sjukt att detta kan hända så ställer det till en massa problem som kan ställa hela min framtid på ända därför att:

  • Avslutar man studier innan man tagit ett enda poäng (examinationen var den 29) så får du inte studielån när du sen vill börja studera igen.
  • har jag inte försörjning fram till min föräldraledighet startar så går min SGI ner till lägsta nivå. Det skulle även min föräldrapenning göra (KATASTROF) om inte barnen kommit så tätt. 
Jag blev ju helt till mig här hemma, speciellt innan jag fått klart för mig att jag iaf får behålla min föräldrapenningsnivå. O då har jag ändå en enorm tur med svärföräldrar som lovade att betala mellanskillnaden så att vi kan vara hemma som planerat med Lillbebis och en man som lovar sälja av värdepapper så att vi kan försörja oss om jag skulle behöva studera utan lån/bidrag. 

På måndag ska det bli väldigt intressant att höra hur de har lyckats ställa till det såhär och hur de ska fixa det. 

Nu ska jag äta godis och njuta av lugnet hemma. Maken är på personalfest och Linnéa sover efter två timmars nattning. 

Min Gullsnutta!

1 kommentar:

  1. ja ta tag i det där snarast annars kan de bli katastrof men de får se till att lösa det åt dig.... typiskt lunds universitet, jag skall inte ens gå in på hus det strulade med mina poäng en termin så csn tvärvägrade att ens ha och göra med mig typ...

    SvaraRadera