torsdag 27 oktober 2011

Maskerad.

Imorrn ska de ha maskerad på dagis. O även om jag känner på mig att det kommer att vara omöjligt att överhuvudtaget få Linnéa att ta på sig något annat än vanliga kläder (hon varken pyntas eller kläs upp vanligvis) så får jag väl se till att engagera mig lite iaf.
Så snart ska jag fixa till min förkylda kropp o bege mig upp till stan.
Det allra lättaste hade varit att köpa en grotesk prinsess-eller häxklänning o klätt henne i den, men nope. Vill inte att Linnéa ska fastna i prinsessträsket så länge jag kan förhindra det, så katt får hon vara. Svart tröja, svarta byxor och ett sådant här set (flugan tar vi dock bort).


Då är hon ändå dagisvänligt klädd och kan jag kan skicka med sakerna till dagis om hon inte vill ha på dem hemma redan. Att få lov att sminka en nos o morrhår tror jag inte heller att jag få, ni får höra hur det gick imorrn.... Hon är bestämd min dotter och när det gäller sådana här saker så kan hon ju få var det.

1 kommentar:

  1. Hmm, jag har också fått inhandla lite tillbehör för morgondagens dagis. Först tänkte jag att det är väl skräck eller i alla fall död som skall vara tema på helloween och tänkte att jag köper lite fejkblod och gör om en t-shirt till en zombie outfit, men så såg jag alla prinsessklänningar och ångrade mig. Inte till en prinsessklänning men till nått mildare.

    SvaraRadera