tisdag 3 juli 2012

Prins och prinsessa.

Jag är en av de mammor som aldrig någonsin kallar mina barn för prinsen eller prinsessan. Jag vet inte, men jag tycker att de orden är så sjukt fjantiga o tråkiga o menlösa. De säger ju ingenting om barnen överhuvudtaget.

O vem vill egentligen vara en prinsessa? Det verkar ju vara skittråkigt. O de sagor som handlar om personer med dessa titlar är inte särskilt intressanta de heller. Vi har sådana, men Linnéa väljer aldrig dem när det är dags för sagostund. Hon vill ha spänning och djur och lite läskiga historier.
Så därför skiter vi i prinsessagor, prinsesskläder och smeknamn. Linnéa är Linnéa, Ludvig är Ludvig o de är så mycket mer än bara söta.


Mina goa ungar! Här med sin Morfar.

3 kommentarer:

  1. Du är helt okej ändå ;) Närvarande fina mammor som du behöver definitivt inte ens överväga motsatsen! Hade jag orkat hälften av allt du gör hade jag varit glad! Jag syftar på en helt annan typ av mammor.
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar inte kalla mina tjejer för prinsesser heller har väl hänt någon gång men det finns ju mycket finare smeknamn man kan kalla dem;) dock så är båda två inne i en riktig prinsesse fas storasyster påverkar lillasyster men jag tar det med ro då det kommer gå över för eller senare, dock så får dem bara ha prinsesseklänningarna på sig hemma! Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Tack för de orden! Jag kräks på kunglighetsputtinutt! ;)

    SvaraRadera