tisdag 5 juni 2012

Storleksmysterier.

Det är inte bara bland barnkläderna på Lindex som det råder storleksförvirring. Pojkkläder och flickkläder i samma storlek är vääääldigt olika stora, jämför när ni är där nästa gång.....

Iaf, jag var där i förrgår och såg då att det hade kommit in några klänningar i exakt min (tant)stil på Generousavdelningen. Synd, tänkte jag. Jag har ju M på Lindex så att de kläderna skulle passa kändes ju lite konstigt eftersom de ska vara för lite större människor. Så jag provade inte ens.

Igår var jag där igen och tittade lite närmare på en av klänningarna. Den var i stl 44 men jag tyckte att det såg väldigt liten ut, så jag chansade och den satt perfekt!
Lite konstigt då L på vanliga avdelningen är alldeles för stort! Jag blev ju glad eftersom jag verkligen ville ha den där klänningen, men det är ju väldigt konstigt att man säljer en kollektion som ska rikta sig till storväxta o så är kläderna inte större än de vanliga, utan tom mindre! Kan ju inte kännas så kul när man vet att man måste sikta på de större storlekar när man shoppar.
Jämförde klänningen med några jag nyligen köpt i liknande modell i stl M o den var cm smalare än de. Helsjukt.

Den underbara klänningen! Min pappa trodde att den var second hand o det är kanske inte så konstigt. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar