fredag 9 december 2011

Mor o dottermys!

Vi vaknade sent idag jag o Linnéa, tack vare stormen utanför som väckte oss båda ett antal gånger under natten. Denna stormen känns värre än den förra, men är ändå bara en klass 1. Den förra var ju en 3:a, den märkte vi knappt av härhemma, men nu låter det som hela huset ska falla ihopa.

Iaf, eftersom vi inte gillar att stressa jag o Linnéa så ringde jag till dagis o sa att hon stannar hemma idag, Lite mer energi har jag idag nämligen. Så vi har myst, lekt och skurat köket idag (köksluckor o allt). Linnéa älskar ju att hjälpa till med allt jag gör och pratar på så förnuftigt under tiden vi fixar. - Mamma, jag fixar, - Mamma, jag kan själv, - Mamma, jag är är ju så duktig. 
Det sötaste var när jag klättrade upp på en stol för att ta de övre luckorna. Då stod Linnéa kvar på golvet och försökte nå upp genom att hoppa jämfota. Men tills sist gav hon upp o sa;  
- Mamma, jag når inte, jag har ju så korta armar. Sötfis!


Nu ska vi gå in o duscha o sen ska vi ta o baka kanelsnäckor eller kanelsnurror som man visst måste kalla dem för att hitta rätt i bakböckerna. 


Kvällsmys i soffan igår.

När pappa lämnar musiken på på datorn så är vår Busfia snabbt på plats o sätter hörlurarna rätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar