tisdag 9 augusti 2011

En bra start.

Dagisdags idag alltså. Gick över förväntan. Linnéa var jätteblyg i början o ville inte prata med någon. Men efter sångstunden så var isen plötsligt bruten o hon lekte på som bara den, undersökte lokalen o satt tom i frökens knä o lyssnade på en saga om en blå traktor. Jag, jag kände mig mest i vägen, precis som det ska vara alltså. =)
Efter två timmar på dagis sov en utmattad Linnéa i timme. Hur trött ska hon då vara nästa vecka när hon ska vara där i hela sex timmar?

Så är i stort sett nöjd med dagen. Det enda som gjorde mig putt vara att chefen försökte påstå att man INTE har rätt till 15 timmars barnomsorg när man är föräldraledig utan att man måste jobba eller studera minst 20 timmar i veckan för att få ha barnen på dagis. Hon hävdade bestämt att jag var den första föräldern på 20 år som planerade att vara ledig på heltid, ALLA andra hade jobbat samtidigt. Troligt säger jag.

Men visst min son kan kanske klara 4 timmar hemma själv redan som nyfödd eller vad tror ni?
Ringde till ansvarig i kommunen för att försäkra mig om mina rättigheter o jag hade alldeles rätt. Hon sa att det är vanligt att privata dagis försöker köra med denna lögn/okunskap men att det inte stämmer. Men jag är inte långsint, så länge de löser det som de är skyldiga till och är snälla mot Linnéa så tänker jag vara glad o nöjd.

Min duktiga tös!!

4 kommentarer:

  1. Men...vad menade hon? Att du ska ha Linnéa hemma när bebisen kommer?

    SvaraRadera
  2. Godmorgon =)
    Vad skoj att det fungerar med dagis. Känns ju mycket skönare då...
    Ha nu en skön onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det går säkert alldeles utmärkt att han är hemma själv 4 timmar !!
    men skönt att det redde upp sig, aldrig bra att bli oense med de som skall passa ens barn !
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  4. ah gott att de gick bra! ska bli spännande att höra hur det går nästa vecka. sicken dåre som försökte dra den valsen med dig!
    så söt hon är på bilden Linnea:)
    på måndag är det dags för S att börja sin inskolning.
    kram

    SvaraRadera