torsdag 15 september 2011

Att vara sjuk som förälder...

... det innebär inte precis långa dagar i nerbäddad i soffan framför tvn. Nej, nu gäller det att svälja några Panodil och låtsas som ingenting.
Jag är sjuk nu också nämligen. Satans dagisbaciller! Jag har en utbildning att sköta och har mest haft ångest över allt jag missat i skolan idag.
Lyckades iaf sova när Linnéa var på dagis, sen var det dags för mer Panodil och på med ett leende vilket ju kommer naturligt när man har världens bästa barn!

Hundpromenad med hela familjen, scnonesbakning med Linnéa som assistent, mysig fika, bad i badkaret och två kissningar på pottan hann vi med under eftermiddagen.
Kvällen bestod av en massa Linnéamys. Hon är verkligen gosig nu för tiden. Ska sitta i knät, borsta mammas hår ( jag som egentligen hatar att folk pillar i mitt hår!), ligga o kramas på golvet och undersöka hela mitt ansikte med nätta händer. Så underbart!!

Nu sover min ängel o jag ska faktiskt ta o bädda ner mig i soffan. Godkväll!

Mammas tös! Med två glasögonprydda föräldrar så dröjer det väl inte alltfär länge innan Linnéa får ett eget par....

Världens sötaste Doris, som verkligen är MIN hund!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre snart! Trots baciller så låter det som en myisg dag.
    Här är S snorig igen:( Blaaah.
    SV; tack tack! vi är nöjda med lilltoan!
    kram

    SvaraRadera
  2. nej ursch, det är inte lätt att vara sjuk i dagens läge inte! krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Tack för det gulliga fotot med glasögon på
    Linnea!
    kan du lägga över den bilden där hon sitter i köket i Landskrona och andra gulliga bilder till mitt mail?
    Du kan ju inte löga dig i soffan hela dagarna !!
    Kram Mormor

    SvaraRadera